Оптимизация на уеб сайт за мобилния индекс на Google

Оптимизация на уеб сайт за мобилния индекс на GoogleGoogle започна тестване на мобилния си индекс. Ако все още не сте в „ерата на мобилността“, време е да се присъедините. Какво можете да направите, за да сте подготвени?

1. Уверете се, че сайтът Ви не е бавен.

– Оптимизирайте изображенията. Големите изображения се зареждат бавно. Намирането на точното съотношение между качество на изображението и големина на файла е изключително важно.

– Използвайте кеширане за статичните елементи на сайта. Това дава възможност по-обемните файлове, като картинки, css и javascript, да се съхраняват локално на компютъра на потребителя и при последващо извикване да се зареждат много по-бързо.

– Минимизирането на кода (премахване на ненужни символи, коментари) в повечето случай дава отлични резултати.

2. Мобилен дизайн

Оптимизацията отдавна не изисква само технически познания или разбиране на ранкинг сигналите на търсачките. Изследването на потребителското поведение и това как дизайнът може да влияе върху класирането, превръщат съвременното SEO в комплексно изкуство.

Препоръките на най-голямата търсачка са за използване на адаптивен (responsive) дизайн.

Какво друго бихме препоръчали:

– Не използвайте флаш. За да постигнете впечатляващи ефекти използвайте HTML5 и CSS3.

– Не използвайте изскачащи прозорци (pop-up). Използването им на мобилен уеб сайт обикновено кара потребителя да го напусне.

– Мислете за дизайн, който улеснява навигацията през мобилно устройство с една ръка.

3. Оптимизиране на страницата (onpage оптимизация)

Уверете се, че заглавията и (meta) описанията на страниците Ви са точни. Това дава яснота на търсачките за съдържанието на страницата и привлича вниманието на потребителя в SERP (страницата с резултати от търсене).

4. Оптимизация за локални резултати

Мобилното търсене е критично важно за всеки бизнес, който иска да „доведе“ клиентите в магазина. Затова е от значение да подготвите сайта си за тези потребители, които търсят Вашия магазин. Още през 2014 година в свой доклад Google посочват, че 50% от потребителите, търсили местен магазин през мобилния си телефон, го посещават в рамките на същия ден.

Оптимизацията на Вашия бизнес уеб сайт за локални резултати може да привлече много нови клиенти. Споменаването на града и адреса, където се намирате, в заглавията, мета описанията, url адресите, текстовото описание, alt таговете на изображенията е добра възможност за подобряване на видимостта на бизнеса Ви в резултатите за местни фирми.

Не чакайте Google да обяви официално преминаването към мобилния индекс. Сега е по-подходящото време да вземете мерки.