Google дава още по-голям приоритет на мобилното търсене

Google - приоритет на мобилното търсенеПрез следващите месеци Google планира да раздели индекса си – за мобилни устройства и за настолни компютри, като приоритетният индекс ще бъде мобилният. Той ще бъде и по-често обновяван, за да може да предоставя актуална информация „в движение“.

Все още няма яснота как точно ще работи „мобилният“ индекс. Например, дали ще съдържа единствено съдържание, подходящо за мобилни устройства? Ако пък мобилният индекс е приоритетен, изобщо ли няма да се използва при търсене от десктоп устройство?

Много са въпросите около въпросното разделянето на индекса, но тенденцията Google да дава все по-голям приоритет на търсенето през мобилни устройства продължава да се засилва дори след миналогодишния „Мобайлгедон“.

Какво би означавало това разделяне за собствениците на сайтове и за SEO?

Вече е категорично, че мобилното търсене е по-важно за най-голямата търсачка в световен мащаб и това автоматично го прави също толкова важно за всички, които държат на добрата оптимизация на своя сайт, а това, че даден сайт трябва да е удобен за четене на различни устройства, е абсолютният минимум, с който трябва да се съобразяваме.

Скоростта на зареждане на сайта е част от ранкинг алгоритъма, a според Google 53% от потребителите на дадена страница биха я затворили, ако тя зарежда повече от три секунди. Можем да оптимизираме скоростта на зареждане на сайт, като публикуваме съдържание с помощта на технологията AMP (Accelerated Mobile Pages), подкрепена от Google.

Въпреки липсата на ясни срокове, в които ще се случи разделянето на индекса, е добре да сме готови за него (или да подготвим сайта си за него).