Заглавието е първото нещо, което потребителят вижда, когато преглежда резултатите от търсене и е важен фактор, за да може търсачката да разбере темата на страницата. Поради тази причина написването на уместно заглавието е отговорна задача и задължителна отправна точка за добро оптимизиране на страницата.
Започваме с пояснението, че става дума за заглавието, разположено в „title“ тага на страницата. Това заглавие може да се вижда в таба на браузъра. Това не е заглавието, което потребителят вижда над статията (то обикновено е отбелязано с „h1“).
Две са основните задачи на заглавието (title):
– Да „подскаже“ темата на страницата
– Да накара потребителя да кликне върху него и да прочете цялото съдържание
Точният баланс между изпълнението на двете задачи е от голямо значение. Ако страницата се класира добре, но не привлича вниманието на потребителя, е ясно, че има проблем. Този проблем е много вероятно да се задълбочи, тъй като ако една страница е в челните позиции, но никой „не я пожелава“, това е сигнал за търсачката да понижи нейния ранк и съответно нейната позиция (CTR – Click-Through Rate).
Посочването на основната тема в заглавието (използването на ключова дума или словосъчетание) е сред ключовите фактори, по които търсачката „разбира“ за какво става въпрос на страницата.
Тъй като хората, които търсят информация, обикновено „сканират“ страницата с резултатите, много важно е заглавието да успее да „хване“ окото. В сфери с голяма конкуренция, където всички заглавия са фокусирани върху една и съща ключова дума, е полезно да се разчупи стереотипът в заглавието, като се добави една или две думи преди „ключовите“ за темата.
Често ни се случва да отговаряме на въпроса: „Kолко трябва да е дълго заглавието?“. Тук бихме отговорили:„Kолкото смятате, че е необходимо“, но… Тъй като обикновено въпросът е свързан с оптимизиране на дадена страница или уеб сайт при това, оптимизиране за Google, трябва да кажем, че оптималната дължина се определя от символите (или още по-точно пикселите), които търсачката показва на страницата с резултати. В зависимост от устройството, на което се показват резултатите, размерът също може да варира. Като оптимален вариант е препоръчително заглавието да съдържа между 50-60 символа, като е възможно Google да покаже и по-дълго заглавие, ако ширината на екрана го позволява.
Различни заглавия за социалните мрежи
Включването на ключови думи в заглавието е полезно за SEO, но може да се окаже, че не върши работа в социалните мрежи както атрактивното заглавие, примамливо за кликване. Използването на името на бранда е добра практика при писането на SEO заглавие, но в повечето случаи не е необходимо да присъства в заглавие за социалните мрежи.
Времето, отделено за написване на добро заглавие, обикновено се отплаща добре. Проследете статистиката си. Оптимизирането на по-стари заглавия също ще е полезно особено при страници, които се класират добре, но не получават кликвания.