Защо да НЕ пишем такива заглавия
Такъв тип заглавия са присъщи на жълтата преса и в тази статия ще обясним защо не е добра идея да привличаме потребителите към сайта си с такива заглавия.
След като сте класирали сайта си в челните позиции на органичните резултати от търсене, бихте искали хората да кликнат на заглавието на Вашата страница. След като кликнат на заглавието и посетят сайта Ви, много по-важно е да успеете да задържите потребителя на страницата, да го накарате да разгледа още нещо или направо да купи нещо от Вас. Написването на едно гръмко заглавие може да има по-скоро негативно отражение върху SEO на Вашия сайт.
Clickbait заглавията предизвикват любопитството на потребителя, като го карат да кликне върху резултата. Такива заглавия включват в себе си обикновено удивителни знаци и изрази като „спиращо дъха“, „брутално“, „скандално“, „разтърсваща новина“ и др.
Ако заглавието генерира голям брой кликвания, но не описва точно съдържанието на страницата, потребителят бързо напуска страницата и продължава търсенето. Това обаче е лош сигнал за търсачките и води до повишаване на степента на отпадане. Какво представлява степента на отпадане, можете да прочетете на помощната страница на гугъл тук.
През лятото на миналата година (2016), Facebook „обявиха война“ на Clickbait заглавията, като представиха тяхната система за идентифицирането им. Ако даден уеб сайт публикува често Clickbait заглавия, Facebook ще го наказва с по-задно класиране в потока с новини.
Като лично мнение бихме казали, че потребителите вече свикнаха с „потресаващите“ заглавия и знаят, че е много вероятно статията под това заглавие да не им донесе най-полезната информация или източникът на статията е ненадежден.
И така, след казаното до тук, трябва ли да пишем скучни заглавия? Разбира се, че не. Въпреки важността на заглавието на статията, най-голямо внимание трябва да се обръща на съдържанието. Уверете се, че потребителите, които идват на сайта Ви, го четат. Причината поради която Clickbait заглавията не работят в дългосрочен план е разминаването в провокираното очакване и действителното съдържание. Закачливите заглавия биха били от полза само, ако текста под тях ги допълва.