Структуриране на съдържанието на уеб сайт

Структуриране на съдържанието на уеб сайтПравилното структуриране на страниците в един уеб сайт дава възможност на неговите посетители да намерят по-лесно съдържанието, което търсят. Добре организираното съдържание помага и на търсачките да „разберат“ кое е по-важното съдържание на сайта.

При сайтове, които трупат съдържание в продължение на години, е твърде вероятно да настъпи момент, в който „важните“ страници в навигацията са станали прекалено много, а това води по-скоро до объркване на потребителя. В такъв случай, можете да махнете тези стари страници от навигацията и да оставите връзка към тях в някоя от по-новите си страници. Ако информацията на някоя страница вече не е коректна, можете да я пренасочите (redirect 301) към близка по тема нова страница. Така потребителите пак ще имат достъп до тези по-стари страници без те да разсейват структурата на сайта или пък да оставят чувство за неактуалност.

Визуално структурата на един сайт се представя чрез навигацията (или менюто). Разбира се, за ориентацията в сайта много помага и breadcrumb навигацията, но е възможно повечето потребители да не ѝ обърнат особено внимание.

Добрата навигация съдържа малък брой елементи – така могат да се отделят наистина важните категории и да се запази фокусът върху основната тема на сайта. Свикнали сме да виждаме „Начало“ и „Контакти“ при добре организираните и интуитивни сайтове – ако не намерим тези елементи в навигацията, оставаме с чувството, че нещо липсва. Останалите позиции между „Начало“ и „Контакти“ следва да бъдат запълнени с най-важните теми или продуктови групи.

Силно препоръчително е да има само едно ниво на подменю, но това в много ситуации може да се окаже невъзможно. Въпреки това едобре да знаем, че има и други начини за свързване на една страница с друга освен главната навигация.

Помислете кои са най-важните теми за сайта? Те трябва да бъдат в навигацията. Кои са подтемите в главните теми? Изчистете структурата на сайта върху лист хартия – начертайте основните позиции, така ще бъде по-лесно да организирате страниците му.

След като правите промени по структурата на сайта не забравяйте да отбележите тези промени в html картата на сайта (ако имате такава и въвеждате информацията в нея на ръка) и изпратите новата xml карта на сайта към търсещите машини.

Дори малките промени в структурата на сайта могат да имат огромно въздействие върху потребителя и класирането в търсачките.