Защо е важно?
Не искате Вашите читатели да се дезинформират, разглеждайки сайта Ви, нали? Представете си, имате сайт, който дава правни съвети. Ако информацията в него не е в крак с последните законови изменения, съветите Ви могат да докарат големи неприятности на потребителите, нали? Търсачките също забелязват актуализираното съдържание – то показва, че сайтът е „жив“ – важна за изпълнение задача във Вашата SEO стратегия.
Тъй като поддръжката на всяка публикация или страница може да се окаже непосилна (представете си 1000 страници или 10 000 страници или…повече) – обърнете внимание на най-важното за Вас.
Пример: сайт за счетоводни съвети. Основната тема в сайта е, да кажем, счетоводен баланс. Вероятно всяка седмица, а може би и всеки ден, публикувате нов съвет, свързан със счетоводството. Обърнете внимание на страницата за счетоводен баланси и не допускайте остаряла информация там.
Анализирайте посещенията на сайта си и актуализирайте съдържанието, което носи най-много трафик. Всъщност, това са страниците, които хора виждат най-много – не ги изоставяйте.
Трупането на повече и полезно съдържание на сайта е важно. Някои теми са винаги актуални, но има и такива,които с времето губят достоверност или вече никой не чете. Може да се окаже, че най-доброто решение е да изтриете страниците с такова съдържание.
Помислете дали е възможно да пренасочите (redirect 301) страница към друга с подобно съдържание. Ако нямате страница с подходящо съдържание, може би е по-добре да оставите страница 404 да информира потребителите че страницата вече не е налична.
Поддържането на актуално съдържание може да се окаже голямо предизвикателство, но при добре очертани приоритети и с малко усилие дава отлични резултати.