Какво означава качествено съдържание за SEO?

Качествено съдържание за SEOЗа всички може би вече е ясно, че съдържанието е най-важният фактор за ефективна оптимизация на онлайн магазин или уеб сайт. Google също неведнъж са споменавали, че съдържанието е един от трите основни фактора за добро класиране. Какво обаче означава качествено съдържание за SEO?

В света на онлайн продажбите можем да определим съдържанието като двигател, който задвижва цялата ни маркетинг машина. Но какво съдържание? Намираме се в ерата на фалшивите новини и става все по-трудно да отсяваме истинската информация. Интернет гигантите Google и Facebook също насочиха много ресурси в борбата с измислената информация, целяща единствено сензация.

Все още съществува практика да се „пригоди“ даден текст за целите на оптимизацията, като му се добавят ключови словосъчетания и така да се манипулират търсещите машини. Смело можем да заявим, че тази „техника“ вече не дава резултат.

Писането на ефективно съдържание за целите на SEO започва с проучване на потребителското търсене. Едва след като знаете от какво се интересуват Вашите потребители, можете да преминете към изготвянето на стратегия за съдържание, което дава търсените отговори.

Можем да обобщим, че качественото съдържание:

  • е изградено върху добро разбиране на потребителските нужди и желания
  • е достатъчно изчерпателно
  • дава отговори на въпросите на читателя
  • дава ясен призив към читателя какво да прави след като вече е намерил отговор на въпроса си – Call to action
  • е създадено върху предварително правилно подбрани ключови думи

Какво трябва да предлага един изчистен „дизайн“ на съдържанието, който ангажира читателя и го кара да взаимодейства, да споделя, да търси още:

  • уникалност – не просто като словоред , става въпрос за уникален, стойностен текст
  • задълбоченост – допринася за по-голямо доверие към съдържанието и източника
  • яснота
  • практичност
  • атрактивност

Към обобщението за качествено съдържание можем да добавим:

  • е написано за хора
  • кара читателя да го сподели
  • има ясни заглавия с правилна йерархия – h1, h2, h3 и т.н.
  • е написано в ясни параграфи (подпомага така нареченото бързо „сканиране“ на съдържанието)

Не допускайте правописни грешки. Въпреки че официално никъде не е споменато, че граматиката е сигнал за класиране в резултатите на търсещите машини, тя е важен сигнал за читателите и засяга силно доверието към автора на съдържанието.

Качественото съдържание е:

  • без правописни и граматически грешки
  • има връзки (линкове) към надеждни източници
  • предлага проверени факти

Започнахме с изследването на потребителския интерес и предварителния подбор на ключови думи. Да кажем нещо и за използването на ключовата дума в текста. Честотата на използване на ключовата дума в текста никога не е било от първостепенно значение (или поне в последните 10 години). Сега, благодарение на непрестанното развитие на „интелекта“ на Google (да не забравяме и другите големи търсачки – Bing, Yandex, Baidu), неправилното използване на ключови думи може да се (ще се) окаже и вредно за целите на оптимизацията.

Не казваме, че ключовите думи не трябва да се използват в текста, напротив, те винаги ще имат своята роля – най-малкото, при търсене потребителят следи за удебелените думи в резултатите от търсене. Само даваме насока, че ключовите думи в текста трябва да се използват с все по-повишено внимание.

Качественото съдържание:

  • не е претъпкано с ключовата дума, за която искате да се класирате
  • съдържа и синоними на ключовата дума
  • съдържа ключови думи, които са естествено вписани смислово в текста и заглавията

Нещо, което вече сме казвали многократно, но отново бихме припомнили – съдържанието винаги трябва да се пише за хората, а не за (търсещи) машини!